loading...
راه سبز
فاطمه.گ بازدید : 6 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (1)

 بعضی وقتها دلم می خواهد بعد از نماز با خدا گفتگو کنم و بگویم: خدایا از اینکه به من نعمت وجود دادی تو را سپاس می گویم.توانایی آن را داشتی که مرا خلق نکنی ودر نیستی باشم.پس ابتدا از اینکه مرا خلق کردی ، اما به خود وا نگذاشتی.  برای ما نعمتهایی آفریدی تا از آنها استفاده کنیم.

خدایا! آیا می توانم برای هرکدام از نعمتهایی که برایم خلق کرده ای از تو تشکر کنم؟ حتی نمی توانم آنها را بشمارم . نعمتهایی برایم آفریدی که خودم از نیاز داشتن به آنها     بی اطلاع بودم.

مرا در شکم مادرم قرار دادی ومدت نه ماه از ذره ای ناچیز مرا پرورش دادی تا کامل گردم. از هنگامی که چشم به جهان گشودم مهر مرا در دل  مادرم قرار دادی ، تا با این مهر از من مراقبت کند.خدایا! مرا یاری ده تا بتوانم ذره ای از این دریای مهر ومحبت او را جبران کنم.او را دوست دارم اما این کافی نیست،او حاضر بود جانش را فدای من کند ،به خاطر من از همه چیزش گذشت.و همه اینها را در وجودش قرار دادی. چگونه می توانم شکر گذار تو باشم.

انسانهای دیگر را در کنار من آفریدی تا به وسیلة آنها نیازهای خود را برآورده کنم ، و احساس تنهایی نکنم. اما حتی اگر هیچ کس در دنیا نبود باز هم تنها نخواهم بود، زیراخدایی چون تو در کنارم حس می کنم که همیشه به فکر من است.نعمتهای فراوانی برای من آفریده و از من خواسته در مقابل  استفاده از آنها شکرگزار او باشم. که از عهدة شکرگزاری آنچه برایم آفریده برنمی آیم ، از همه مهمتر با گناه کردن در برابر خدایی که مرا دوست دارد شرمنده می شوم.خدایا همه چیز به من دادی تورا شکر می کنم.

خدایا شیطان همیشه برایم نقشه می کشد. از من میخواهد ناسپاس تو باشم، دروغ بگویم،به پدر، مادر و معلم خود بی احترامی کنم، درس نخوانم، کارهای بد انجام دهم ، به دیگران کمک نکنم،و... . مدام برایم دام می گذارد،خدایا! از تو می خواهم او را از من دور کنی،ودر مبارزه با او مرا پیروز گردانی .چون من می خواهم کارهای خوب انجام دهم ولی او نمی گذارد .خدایا از شیطان به تو پناه می برم.

خدایا چنان کن که بتوانم در راه رضای تو گام بردارم ، گناه نکنم، چون با گناه کردن ازتو دور می شوم. مرا کمک کن که تورا عبادت کنم.چون تنها تویی که سزاوار عبادت کردن هستی.بدون اینکه احتیاج به عبادت کردن از سوی من داری.خدایا همةآفریده های تو،پرندگان و حیوانات حتی گیاهان نیز تو را عبادت می کنند ، اما من از این کار غافلم.آیامن ازآنهاکمترم.

خدایا از اینکه مرا در امت محمد(ص)، آفریدی از تو سپاسگذاری می کنم. خدایا ایشان را دوست دارم، و چون از امت او هستم، باید با پاک بودن  و مفید بودن قلبشان را از خود شاد کنم.وبا انجام کارهای بد شرمنده اش نباشم.بویسلة او دین اسلام را به بشریت اهداکردی. ایشان برای گسترش این دین زحمتهای بسیار کشید. وعاقبت اسلام را جهانی کرد .ما باید به پاس زحمتهای پیامبر اکرم (ص) از دین اسلام در برابر دشمنان محافظت کنیم.

خدايا بچه هاي مسلمانان در فلسطين و عراق آرامش ندارند. دشمنان اسلام پدر و مادرشان را قتل عام مي كنند.حتي به آنها هم رحم نمي كنند.خدايا دست دشمنان دين و ميهنمان را از سرزمينهاي اسلامي كوتاه كن .

خدايا  بچه هاي هم وطن من در خيلي از روستاها به دليل نبودن امكانات نمي توانند درس بخوانند كمتر كسي به فكر آنها است.با اينكه استعداد دارند ولي در بيسوادي ومحروميت هستند. خدايا ! گناه آنها چيست. آيا آنها با بچه هايي كه در تهران زندگي مي كنند تفاوتي دارند.آيا بچه هايي كه در شهرهاي بزرگ زندگي مي كنند حق بيشتري نسبت به بچه هاي روستا دارند.يا اينكه عدالت فراموش شده است.خدايا! حضرت مهدي(عج) كي مي آيد و عدالت را برقرار مي كند. ما منتظريم.

خدايا! معلمانمان براي ما زياد زحمت مي كشند. به آنها و خانواده شان سلامتي بده .وكاري كن با درس خواندن جواب زحماتشان را بدهيم .و آنها را از خود خوشنود سازيم.

خدايا! مي دانم تو مرا دوست داري،چون من نيز تو را دو ست دارم.

          

خدايا چنان سرانجام كار         تو خوشنود باشي ومن رستگار

آنكس كه تو راشناخت جان راچه كند     فرزند و عيال و خانمان را چه كند     

ديوانه  كني  هر  دو  جهانش  بخشي     ديوانه تو هر دو جهان را  چه كند‌

 

                     لهي! من لي غيرك                خدايا!جز تو كسي ندارم. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
( امام على عليه السلام : لَو يَعلَمُ المُصَلّى ما يَغشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ؛ اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت.) ××××××××××××××× هنگامی که انسان در حال نماز است ، اندام و جامه او و هر چه پیرامون اوست ، خدا را تسبیح می گویند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما نماز در تربیت فرزند نقش دارد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 22
  • بازدید کلی : 410
  • کدهای اختصاصی

    فال انبیاء

    پیچک

    داستان روزانه

    داستان کوتاه

    داستان کوتاه
    پیچک دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ


    ساعت فلش

    

    کد حدیث

    کد حدیث

    

    پیچک

    بیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ